sobota 31. srpna 2013

MUFFINY



Mmmmm... Dneska mám chuť na něco sladkého! Také si to často říkáte? A jak spojit mlsání s kreativitou a ještě potěšením vašich blízkých? Upečte jim muffiny :) Sladké koláčky, které můžete ochutit a přizdobit podle vašeho gusta a skvěle si na jejich vytváření můžete vyhrát. Receptů je nespočet! Já osobně vlastním knížečku v angličtině - 100 receptů na muffiny - dostala jsem ji jako dárek od přítele z Anglie. Takže pečení pro mě znamená i procvičování angličtiny a hledání nových slovíček a významů vztahujících se k pečení :) A pak sbírám další recepty, které najdu na internetu, v časopise a osvědčí se mi. Pečení muffinů se pro mě stalo vášní a koníčkem, moc mě baví a pokaždé zkouším upéct nějaký nový druh. Nemusíte být kdovíjaké kuchařky - muffiny jsou velmi jednoduché a nemusíte při přípravě často ani mixovat. Stačí obstarat a odměřit suroviny, pak je smíchat, naplnit cca 2/3 muffinových papírových košíčků a dát je péct. Je dobré si pořídit formu na muffiny, třeba v Ikea je mají: Forma na muffiny Ikea
Pokud formu nemáte, můžete je položit do normálního plechu na pečení, ale je třeba dát pod těsto košíčky dva, aby muffin držel tvar. Zrovna teď je období švestek (ano, do muffinů je výborné různé sezónní ovoce), tak jsem dnes pekla švestkové s čokoládou :)
Pekla jsem podle receptu: Muffiny se švestkami a čokoládou. Recept jsem trochu upravila - nedávala jsem do něj ořechy, ani vanilkový lusk a místo zakysané smetany, kterou jsem zrovna neměla po ruce jsem použila bílý jogurt a musím říct, že se povedly!:)
Takto vypadají: 

A takto jsem je nazdobila:)

Hotové muffiny je možno různě zdobit - polevami, posypkami, květinami, cukrovými dekoracemi, marcipánem, šlehačkou, krémy.. Fantazii se meze nekladou! Můžete se propracovat až k dokonalému umění muffinů. A věřte, je to zábava. A když ještě okolí chutná a pochválí vás, je to ta nejsladší odměna! Tak vzhůru do pečení :) Níže přikládám inspiraci pro Vaše výtvory. A recepty zkuste na internetu, třeba na Apetit :) Krásný víkend Vám přeje 

Muffinová M.












Žádné komentáře:

Okomentovat